Το blog αυτό δημιουργήθηκε για να έχω τη δυνατότητα να συμμετέχω σε ένα ομαδικό blog, όπου είχα πρωτοδημοσιεύσει τις συνταγές που αντέγραψα εδώ τον Νοέμβριο του 2008 και όπου έκτοτε αναδημοσιεύω τις περισσότερες από τις συνταγές. Αν θέλετε να δείτε περισσότερα σχόλια σε κάποια συνταγή, πηγαίνετε στο παραπάνω blog και ψάξτε την.

3 Ιουλ 2009

Ουκρανέζικη σαλάτα-τούρτα

Προ καιρού κάλεσα μερικούς φίλους να περάσουμε μια βραδιά στο σπίτι μου. Η Μαρία (η τρελή - αυτή με τις μαροκάνικες ταζίν) κατέφθασε κουβαλώντας μια υπέροχη δροσιστική σαλάτα που είχε φτιάξει σύμφωνα με την συνταγή μιας φίλης της Ουκρανής. Εννοείται ότι της τη ζήτησα και προχώρησα άμεσα στην εκτέλεση. Οι αναλογίες των υλικών (και η εκτέλεση) δεν ήταν σαφείς, οπότε αυτοσχεδίασα λίγο. Να η δική μου εκδοχή, όπως την κατέγραψα μετά την εκτέλεση (τουτέστιν ελάχιστα διαφορετική από αυτή της φωτογραφίας):


1400 γρ πατάτες
800 γρ καρότα
800 γρ πατζάρια (γουλιά)
360 γρ πέστροφα καπνιστή
Μαγιονέζα (περίπου 1 1/2 δόση)

Βράζουμε (χωριστά και όχι πολύ) τις πατάτες, τα καρότα και τα πατζάρια. Αφήνουμε να κρυώσουν, ξεφλουδίζουμε και τρίβουμε στον τρίφτη του κρεμμυδιού κάθε λαχανικό χωριστά. Κόβουμε με το χέρι την πέστροφα σε μικρά κομμάτια αφαιρώντας και τυχόν κόκκαλα.

Προσθέτουμε από δύο γεμάτες κουταλιές μαγιονέζα (όχι παραπάνω! Θέλουμε απλώς να "δέσουν" τα τρίμματα) στο καρότο και στο πατζάρι και 3 στην πατάτα. Βάζουμε πιπέρι και αλάτι, αν χρειάζεται (όχι πολύ - είναι και η πέστροφα αλμυρούτσικη) και ανακατεύουμε (η πατάτα θα γίνει λίγο σαν πουρές, αλλά αυτό μας διευκολύνει στο φορμάρισμα).

Σε φόρμα με σούστα διαμέτρου 28 cm στρώνουμε στον πάτο και στα πλάγια λίγο περισσότερο από το 1/3 της πατάτας. Λειαίνουμε την επιφάνειά της με την κυρτή επιφάνεια ενός κουταλιού. Σκορπίζουμε από πάνω το 1/3 της πέστροφας. Ρίχνουμε με το χέρι ή με πηρούνι λίγο-λίγο (για να μπορέσουμε να το στρώσουμε στη συνέχεια χωρίς να παρασύρουμε τα κομμάτια του ψαριού) το μισό από το πατζάρι και λειαίνουμε απαλά.

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία με το μισό καρότο. Στη συνέχεια στρώνουμε το δεύτερο τρίτο του ψαριού, λιγότερο από τη μισή υπόλοιπη πατάτα, το υπόλοιπο πατζάρι, το υπόλοιπο καρότο και το υπόλοιπο ψάρι, πάντα με τον ίδιο προσεκτικό τρόπο. Τέλος καλύπτουμε με την πατάτα που έχει μείνει.

Στρώνουμε καλά την επιφάνεια με κουτάλι και γαρνίρουμε με τριμμένα χρωματιστά πιπέρια και (αν διαθέτουμε) βρώσιμα λουλούδια σε ροζ και μωβ χρώμα ή κάπαρη.

Καλύπτουμε με διαφανή μεμβράνη και αφήνουμε στο ψυγείο μερικές ώρες να σφίξει. Αφαιρούμε τη σούστα και κόβουμε με κοφτερό μαχαίρι για να μη χαλάσουμε τα στρώματα.

Είναι πολύ πλούσια σαλάτα και αποτελεί πλήρες γεύμα. Της πάει πολύ και το φρέσκο κρεμμυδάκι, αλλά, αν μείνει, παπαριάζει. Επίσης όσο μένει, το ροζ του πατζαριού διαχέεται στα γειτονικά στρώματα (στη φωτογραφία είναι 2 ημερών - νωρίτερα τα στρώματα έδειχναν πολύ ωραιότερα).

9 σχόλια:

Αγγελικη Ν είπε...

Συνονοματούλι, η σαλάτα θα εκτελεστεί οσονούπω!
Δείχνει τέλεια!

ΕΛΕΝΑ είπε...

Aγγελικούλι από τις πιο εντυπωσιακές δημιουργίες σου!!
Ασχετο: καλέ πες μου τι δωράκι να κεράσω για τα γενέθλιά σου?? Οτι θέλεις εσύ, μην αφήνεις εμένα να διαλέξω, γιατί θα σου στείλω τα ... τυροπιτάκια:PPP
Φιλιά!!

άλλη Αγγελική είπε...

Να εκτελεστεί! Να εκτελεστεί, Αγγελικούλα! Δε θα σ΄απογοητεύσει καθόλου!
:-)

Σιγά μην είναι δική μου δημιουργία, Έλενα! Για το δωράκι τώρα... Ε, μην κάνω και τη δύσκολη... Αλλά δεν ξέρω τι να διαλέξω! Βρες εσύ κάτι (και ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ όχι τα τυροπιτάκιααααα - γαμώ το, πάλι ΡΟΜΠΑ μ΄έκανες... :-PPP)

kiki είπε...

Μου θυμίζει τη δική μου σαλάτα τούρτα και είμαι σίγουρη πως θα μου αρέσει. Ελάχιστα διαφέρουν (πέστροφα πχ).

Είχες γενέθλια βρε μούρη; Παλιοκαρκινάκι! Χρόνια πολλά! Να σε χαιρόμαστε! Και ξέρεις τι ευχή κάνω ακόμα ε;
;-)))
:-ppp

Unknown είπε...

Καταπληκτικη σαλατα, τι καλα που θα σερβιρεται παγωμενη το καλοκαιρι? Νασαι καλα με την αναρτηση σου.

άλλη Αγγελική είπε...

Κικάκι, ναι! Είμαι παλιοκαρκινάκι (emoticon με κόκκινα μάγουλα). ΜΑΝΤΕΥΩ την ευχή και ευχαριστώ ΠΟΛΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ (κι απ το στόμα σου και στου θεού τ αυτίιιιι)
:-D

άλλη Αγγελική είπε...

Ελευθερία, σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και καλή επιτυχία, αν τη δοκιμάσεις!
Είναι πολύ καλή (για τα γούστα μου, κι -όπως ξέρεις - τα γούστα διαφέρουν... )

elie είπε...

Ωραία σαλάτα, αλλά μπελαλίδικη (μ' αυτή τη ζέστη ο,τιδήποτε θέλει περισσότερη προσπάθεια από το βραστό αυγό, μου φαίνεται βουνό!)

Και χρόνια πολλά και καλά!!!

άλλη Αγγελική είπε...

Ευχαριστώ, elie μου!

Κι εγώ υποφέρω αφάνταστα από την (πολλή) ζέστη, αλλά εδώ υποφέρω από την έλλειψη και της λίγης καλοκαιριάτικα...

Στις μεγάλες ζέστες όχι μόνο δεν μπορώ να μαγειρέψω, αλλά ούτε να φάω κάτι άλλο από καρπούζι